Wednesday, December 23, 2009

Om man har för liten rumpa...

Om man har för liten rumpa...
Det här är en poster som finns att köpa på http://www.allposters.com/. Det är en gammal annons för "vadderade rumpor" som man nu kan köpa i förstorad upplaga. Den nedre bilden är en äldre annons för franska parfymer.

Just nu sitter jag på Alnös bibliotek. Teatern ikväll blev inställd, ny rep-tid är på tisdag. Jag köpte en taklampa igår på Ikea. Det blev en sån´där jag tittat på i flera år, en stor vit "glaskula" för 249:-. Nu ska jag hänga upp den bara.

Imorgon jobbar jag på Lagerhaus igen. Jag trivs bra där, bland alla roliga saker och fina färger. Mamma har sagt upp sig från sitt jobb så i mellandagarna flyttar dom tillbaka till Sundsvall. Jag kommer verkligen att sakna vistelserna i Visby. Jag skulle kunna bo där själv faktiskt.

För ett par dagar sedan vaccinerades Skrotis mot kattpest. Djursjukvårdaren tittade i hennes mun också, det såg fint ut men hon hade början till tandsten. Skrotis var väldigt duktig - ja riktigt modig faktiskt. Givetvis nämndes att min katt innehar en viss rundör. Jag ids inte upprepa allt som sades, men ord som hängmage yttrades. Det var lite skämmigt faktiskt.

Jag fick en present med posten i måndags, ett par simglasögon från Dag. Nu måste jag börja simma också! Idag kom ett vykort från honom på semester i Praag, fast själv kom han hem igår. Han kanske hälsar på i Sundsvall imorgon, jag hoppas det!

No comments:

Post a Comment